OBS! Eventet är fullbokat.

Den 24 mars bjuder Film i Väst in till branschfrukost och samtal för alla som arbetar med kortfilm. Tillsammans med Josefina Mothander, festivalansvarig för kortfilm på Filminstitutet, och producenterna Siamand Masoodian och Christian Kuosmanen från Business Club Royale pratar vi möjligheter, strategier och trender inom kortfilmsdistribution. Leder samtalet gör Jenny Luukkonen, ansvarig för talang, korta format och dokumentärfilm på Film i Väst.

I samband med frukosten har du möjlighet att boka in dig för ett kort möte med Josefina Mothander för att diskutera distribution av ditt specifika projekt. Mer information om det får du när du anmäler dig.

Här anmäler du dig

Plats: Film i Väst, Kungsgatan 7 i Göteborg
När: 24 mars från klockan 09.00

Anmäl dig senast 21 mars om du vill ha frukost.
Vill du ha ett individuellt möte med Josefina Mothander behöver du anmäla dig senast 19 mars.

Frukost serveras från klockan 09.00, samtalet pågår mellan 09.30 och ca 10.15. Bokade samtal startar 10.30.

Film i Västs lokaler är inte helt tillgänglighetsanpassade. Har du särskilda behov, kontakta sigrid.bersmann@filmivast.se så hjälps vi åt med att lösa eventuella problem.

Josefina Mothander är festivalansvarig för kortfilm på Svenska Filminstitutets internationella enhet som hjälper ny svensk film att synas på internationella filmfestivaler, filmmarknader och i andra filmrelaterade sammanhang. Josefina är utbildad Kulturvetare och har en bakgrund som produktions- och projektledare inom reklam innan hon 2011 började jobba på enheten med ansvar för branschtidningen Swedish Film.

Siamand Masoodian och Christian Kuosmanen är utbildade på filmproduktionsprogrammet på Högskolan Väst och driver sedan 2013 bolaget Business Club Royale i Göteborg. De gör reklamfilm för både svenska och internationella kunder och har rönt stora framgångar med sina musikvideos för artisten Salvatore Ganacci. Deras kortfilm Diamanten, i regi av Vedran Rupic, hade premiär 2022 och har gått varm på festivaler utomlands, vunnit flera priser och sålts till bland andra The New Yorker.